„Frumusețea salvează lumea” – actiune caritabila

In data de 2 Iulie 2020, Digi24, impreuna cu A10 by Artmark si  Societatea Nationala de Crucea Rosie din Romania au organizat Licitatia de Arta Postbelica si Contemporana, in cadrul campaniei caritabile Frumusetea salveaza lumea. Scopul acestui demers a fost sustinerea programelor de educatie ale Crucii Rosii. In licitatie au fost prezentate 24 de opere ale artistilor romani contemporani care s-au alaturat proiectului.

Frumusetea salveaza lumea  este un proiect inedit, in care artistii au donat lucrarile pentru a fi licitate, iar suma totala este donata catre Crucea Rosie. Campania a debutat pe 18 iunie, la Digi24, prin difuzarea in fiecare zi a unor materiale video de prezentare a operelor donate si autorilor acestora, intr-un demers jurnalistic fara precedent.  In acest fel, publicul a avut acces la o alta maniera de exprimare a problemelor si intrebarilor cu care se confrunta in viata de zi cu zi.

Realizatorii proiectului Frumusetea salveaza lumea au dorit sa atraga atentia ca „arta nu este numai pentru bogati si cunoscatori”. Toate obiectele din jurul nostru – masa, scaun, telefon mobil, masina – inseamna arta, presupun alegeri estetice si inseamna contactul nostru vizual cu ceilalti. Momentele dificile din ultima perioada ar trebui sa ne invete ca bunatatea inseamna eficienta si ca generozitatea se concretizeaza prin bani si interventie la timp. Or, arta face legaturile dintre oameni mai puternice. Miza proiectului este una financiara, in beneficiul Crucii Rosii, dar este legata si de coerenta sociala pe care ar trebui sa o regasim”.

La finele campaniei Frumusetea salveaza lumea, pe data de 2 iulie, invitatii Jurnalului de seara vor trece in revista nu numai curentele cheie din arta contemporana, ci si profesionalismul cu care artistii implicati in proiect sunt extrem de conectati la piata occidentala si reusesc sa exprime problemele prezentului.

Directorul General al Societatii Nationale de Cruce Rosie, Ioan Silviu Lefter, a multumit organizatorilor, artistilor pentru donarea propriilor creatii care reprezinta un gest profund de bunatate si responsabilitate din partea acestora si care dovedeste  ca „frumusetea va salva lumea”.

Pastrand linia actiunilor de responsabilitate sociala realizate de-a lungul timpului,  Helinick, a dorit sa fie parte in continuare alaturi de cei din linia intai si dupa ce a sustinut printr-o donatie Institutul de Urgenta pentru Boli Cardiovasculare „Prof.Dr. C.C. Iliescu„ a participat si  la acest eveniment, achizitionand lucrarea Don Quijote, pictata de artistul Ioan Sbarciu.   Prin gestul nostrum, dorim sa contribuim la eforturile si lupta  Societatii Nationale de Cruce Rosie impotriva COVID-19.

Achizitionarea tabloului mentionat a constituit un ajutor material in valoare de 7.300€. Prin aceasta donatie Helinick a contibuit, alaturi de alti donatori, la acumularea unei sume de aproximativ 50.000€.

Lucrarea face parte din seria Don Quijote, tema recurenta in creatia artistului Ioan Sbarciu. Don Quijote crede cu incarcerare in puterea de a reintemeia societatea intr-o epoca de aur a dreptatii, in lupta cu morile de vant. Dar invins pe planul vietii practice, Don Quijote este invingatorul absolut pe plan spiritual ce traieste la modul sublim propriile sale himere. Magnific si jalnic, solemn si grotesc, Don Quijote devine nemuritor pentru ca nemuritoare este transformarea urmaririi unui ideal, oricand si oriunde.

Asa cum spune autorul, pictorul Ioan Sbarciu: „Am ales aceasta lucrare pentru ca orice artist trebuie sa se afle si in ceasul lui Don Quijote, adica de a avea dorinta de a schimba lumea dupa propriile legi. Dorinta e a tuturor de a se schimba in bine, de a reveni la ce a fost mai bine. Noi trebuie sa avem spiritul liber, sa nu ne temem, sa ne ferim de el, dar sa invingem virusul sau raul pe care nu-l vedem, dar il simtim.”

Tabloul este expus cu mandrie, in sediul central al Helinick, aflat in Bucuresti. Va asteptam sa-l admirati!